Kronen en bruggen
Wanneer een tand of kies grotendeels gevuld is of als er een wortelkanaalbehandeling is uitgevoerd, kan de tandarts overwegen om een kroon aan te bevelen om de tand of kies te versterken en het risico op breuk te verminderen. Een kroon is als een hoesje dat over het zichtbare deel van de tand of kies wordt geplaatst.
Vervaardiging Een brug wordt gebruikt wanneer één of meerdere tanden of kiezen ontbreken. Het kan worden gezien als meerdere kronen die aan elkaar zijn bevestigd. De brug wordt verankerd aan de tanden of kiezen naast de ontbrekende tanden of kiezen. Hier is hoe het proces verloopt:
Stap 1 De tandarts slijpt eerst de tand of kies bij om ruimte te maken voor de kroon. Daarna neemt de tandarts een afdruk van de geslepen tand en de tegenoverliggende kaak. Samen met u wordt de kleur voor de definitieve kroon of brug bepaald en tot slot plaatst de tandarts een tijdelijke voorziening op de tand of kies.
Stap 2 Na ongeveer twee weken keert u terug. De tandarts verwijdert de tijdelijke voorziening en plaatst de definitieve kroon of brug nadat deze zorgvuldig is gepast en goedgekeurd.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik me inschrijven als nieuwe patiënt bij de tandartspraktijk?
U kunt zich eenvoudig inschrijven door op de inschrijfbutton te klikken en uw gegevens achter te laten. Ook willen wij u vragen uw tandheelkundig dossier alvast op te vragen bij uw vorige tandarts en deze te laten doorsturen naar: info@bolstandartsen.nl
Welke soorten tandheelkundige behandelingen biedt de praktijk aan?
Onze tandartspraktijk biedt een breed scala aan behandelingen, waaronder periodieke controles, gebitsreiniging, vullingen, wortelkanaalbehandelingen, tandheelkundige implantaten en esthetische ingrepen. Heeft u vragen? Dan kunt u contact met ons opnemen of ze stellen aan uw behandelaar.
Wat is de gemiddelde wachttijd voor een afspraak?
Afhankelijk van uw flexibiliteit variëren onze wachttijden, maar we streven ernaar om patiënten zo snel mogelijk te zien. Voor halfjaarlijkse controles hebben we doorgaans kortere wachttijden dan voor specifieke behandelingen. Neem contact op met onze receptie voor de meest actuele informatie over wachttijden.
Zijn spoedafspraken beschikbaar voor dringende tandheelkundige problemen?
Ja, we hebben spoedafspraken beschikbaar voor dringende gevallen. Neem onmiddellijk contact met ons op als u een spoedbehandeling nodig heeft, en we zullen ons best doen om u zo snel mogelijk te helpen.
Kan ik mijn afspraak online plannen of wijzigen?
Ja, we bieden online afsprakenplanning en -wijzigingen voor het gemak van onze patiënten. U kunt dit doen via onze website of neem contact met ons op als u hulp nodig heeft bij het plannen van uw afspraak.
Ik wil graag altijd door dezelfde tandarts behandeld worden, is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. We streven ernaar u zoveel mogelijk bij dezelfde behandelaar in te plannen. Komt u voor een pijnklacht of spoed? Dan kan het zijn dat u een andere behandelaar ziet omdat we u zo snel mogelijk willen helpen.
Ik wil graag mijn tanden bleken, doen jullie dat ook?
Jazeker, we gebruiken een geheel veilige bleekmethode die langzaam, maar effectief bleekt. Vraag ernaar bij uw behandelaar.
Hoe vaak moet ik naar de tandarts?
Hoe vaak u naar onze praktijk komt hangt af van een aantal factoren, namelijk de gezondheid van uw tandvlees en het risico op gaatjes. Uw tandarts, mondhygienist of preventie assistente adviseert u hierin.
Ik ben angstig, op wat voor manier houden jullie daar rekening mee?
We streven naar open communicatie, dus geef vooral aan waar u tegenop zit. We kunnen eventueel een stopteken afspreken. We kunnen vooraf vertellen wat we gaan doen en tijdens de behandeling de stappen benoemen zodat u weet wat er gebeurt. Maar we kunnen ook over koetjes en kalfjes praten!
Wordt mijn behandeling vergoed door de zorgverzekering?
Dit hangt af van uw verzekering. Wij helpen u graag met informatie over vergoedingen, want wij kunnen zien hoe u verzekerd bent. We maken voorafgaand aan grote behandelingen altijd een begroting.
Wij zijn aangesloten bij





