Onze huisregels
In onze praktijk begint het bij persoonlijke aandacht. Een uiterst vakkundig en betrokken team biedt u alle zorg die uw gebit verdient. Wij zetten ons maximaal in om samen met u de juiste keuzes voor uw gebit te maken. Om kwaliteit van onze dienstverlening voor u te kunnen waarborgen, vragen wij u de volgende huisregels in acht te nemen.
Pijnklachten
Mocht u onverhoopt met een pijnklacht te maken krijgen, dan vragen wij u ’s ochtends voor 9.00 uur contact met de praktijk op te nemen. In de meeste gevallen kunnen wij u dezelfde dag nog helpen. Buiten openingstijden kunt u voor spoed contact opnemen met de Mondzorgpoli in Amsterdam. Dit kan via telefoonnummer: 088-2632700. Kijk voor meer informatie op: www.mondzorgpoli.nl.
Afspraken maken
- De tandarts communiceert de nog te maken afspraak naar de receptie.
- Na vertrek uit de behandelkamer kunt u bij de receptie de (vervolg) afspraak in uw agenda plannen.
- Wij behandelen uitsluitend op afspraak, er is geen sprake van een lopend spreekuur.
- Wij streven ernaar om op de afgesproken tijd te kunnen starten met uw controle/behandeling. Wij vragen u daarom ook tijdig en met gepoetste tanden op uw afspraak te verschijnen.
- Indien wij uitlopen vanwege bijvoorbeeld een verlate patiënt of vanwege een complicatie tijdens de behandeling dan is dat zeer spijtig. We verruilen kwaliteit niet voor snelheid. We hopen bij uitloop op uw begrip. De praktijk is bij uitloop niet aansprakelijk voor eventuele kosten, boetes of misgelopen omzet.
- Nadat u zich bij de balie heeft aangemeld (op de tablet), kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. U wordt dan door de tandarts of assistente opgehaald.
- Bent u verhinderd of wilt u een afspraak verzetten, dan verzoeken wij u dit ons minimaal 2 werkdagen van tevoren te laten weten. Dit kan telefonisch of per e-mail. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 0252-683825 of e-mailadres: info@bolstandartsen.nl.
- Indien u uw afspraak later afzegt of niet nakomt, dan behouden wij ons het recht om de door u gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kan oplopen tot 100% van de behandelingskosten.
- De praktijk stuurt u een herinnering van de afspraak. Dit is een service en geen afspraakbevestiging. U kunt geen rechten ontlenen van het niet ontvangen van een herinnering. U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak.
- Vanaf 18 jaar bent u zelf verantwoordelijk voor uw afspraken en de betaling van de facturen.
Kosten
Mochten de kosten van een behandeling boven de € 250,00 uitkomen, dan is de tandarts verplicht vooraf een begroting te geven. U kunt de tandarts in alle gevallen zelf om een begroting of kosteninschatting vragen. U kunt de tarieven vinden op www.allesoverhetgebit.nl
Betalingen en betalingsverzuim
- Uw behandeling wordt eerst gedeclareerd bij uw zorgverzekering. Het restant dat niet gedekt wordt (eigen bijdrage) wordt aan u gefactureerd. U ontvangt de factuur op het e-mail adres dat in de praktijk bekend is.
- Facturen dienen binnen 14 dagen te zijn voldaan. Bij onvolledige betaling of wanbetaling geven wij de vordering uit handen en dit kan ertoe leiden dat uw dossier op inactief wordt gezet.
Patiëntendossier en privacy
Zoals in de gezondheidszorg gebruikelijk is, hebben wij ook voor onze patiëntenadministratie een privacyreglement. Dat houdt onder meer in dat u inzage heeft in uw gegevens en dat wij derden alleen met uw toestemming uw gegevens mogen verstrekken. Ook bij de inrichting van uw patiëntendossier houden wij ons aan de richtlijn die hiervoor door onze beroepsorganisatie is ontwikkeld.
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat al uw gegevens (adres, email-adres, telefoonnummer zorgverzekeraar, etc.) bij ons bekend en up to date zijn. Dit kan telefonisch, persoonlijk of via een e-mail aan info@bolstandartsen.nl
Veiligheid
Wij gaan respectvol met elkaar om. Uit daarom geen fysiek en/of verbaal geweld, discriminatie, (seksuele) intimidatie of ander ongewenst gedrag. Bij diefstal, vernieling en agressie doen wij aangifte bij de politie.
- Ziet u een onveilige situatie of voelt u zich onveilig? Meld dit dan bij de receptie of spreek een medewerker aan.